הריון – מחוץ לתודעה ולתוך הגוף. לזוז ולנשום.

מדריך אינפורמטיבי של מאמנת כושר. נכתב על ידי מארג'ה ג'ייקובסן – מורה לרייקי לתואר שני, מורה בכירה ליוגה ומתרגלת טכניקות נשימה בהירה

כמו שכל אמא או מי שתהפוך בקרוב להיות אמא, מכירות את גופנו והתנהגותו, במהלך הלידה ואחריה הוא המקדש שלנו, לא רק עבורנו אלא גם עבור הקטנטנים שלנו. 

ישנו קצב מובנה, שאנו עוברות שמחבר אותנו עמוק יותר לגופנו, לתינוקות שלנו ולבריאותנו.

בלי קשר להבדלים הקיימים בינינו כאנשים ייחודיים, בכל הקשור להריון,  ידוע לכל, כי הצורך של כל האמאות הוא לודא שהן דואגות ומטפלות לא רק בגופם, אלא גם במצבן הנפשי ורווחתן.
יוגה היא אחת הצורות הנפוצות ביותר של 'פעילות גופנית' שרוב הרופאים, המיילדות, הדולות וכל איש מקצוע אחר בלידה ימליץ עליה, שכן היא דואגת לכל שלושת החלקים – גוף, נפש ורוח.
שיתוף החוכמה שלנו מאישה לאישה, מאם לבת, מחברה לחברה הוא חלק עצום מהאימהות ומהיותנו נשים.

כאמא חדשה, מורה בכירה ליוגה, מנחת עבודת נשימה ועובדת גוף אנרגטית, אני רואה שוב ושוב שיוגה היא אחד הכלים היעילים ביותר במהלך ההיריון ולאחריו, כדי לעזור לאמאות לבנות לא רק כוח פיזי, אלא גם נפשי ולתת לנו את הכלים הדרושים לנו כדי להתחבר לחלק האינטואיטיבי של עצמנו, שהוא מהווה את מקור הכוח העיקרי של מה שמנחה אותנו אל האימהות.

יש כל כך הרבה עצות מבוססות פחד סביב ההיריון, למעשה מצאתי שזה די מדהים וגוזל זמן, עד כמה היצע יש לקרוא באינטרנט וכמה שונות הדעות של כולם. לכן אני מודעת מאוד וזהירה לגבי מה שאני ממליצה לנשים בנוגע למה בטוח או לא בטוח לחוות במהלך ההיריון הייחודי שלהן.

אז בהתבסס על 350 שעות הלימוד שלי, מעל 3000 שעות ו-7 שנות לימוד שהעברתי, ועל סמך התרגול הקבוע שלי במהלך ההיריון האחרון שלי, הנה כיצד אני דאגתי לעצמי במהלך ההיריון:

שני דברים שחשוב לזכור מעל כל השאר.

בפתיחה אנו מזמינות סביב אזור הירך והאגן, כוח לרגלינו, מרחב כלפי מעלה מהסרעפת שלנו שמעודד אנרגיה כלפי מטה בגוף.

כל הנשים שונות והדבר החשוב ביותר לעשות הוא לעקוב אחר האינטואיציה שלך ולהקשיב לגופך, וכך גם לתינוקך.

עבור הנשים שיש להן מוחות עסוקים במיוחד ומתקשות להתחבר לאינטואיציה שלהן אני אומרת "דמייני שיש לך 9 ביציות בבטן ואת לא רוצה לבשל אותן, לרסק אותן או לפצח אותן".

מה שמתורגם ל:

  • לא לחמם את גופך יתר על המידה
  • לא לבצע פיתולים חדים
  • לא להתכופף בחדות קדימה
  • לא לשכב על הבטן
  • להימנע מהיפוכים

מה שאומר שאת יכולה ליהנות מ:

  • מדיטציה
  • תרגילי נשימה
  • כפיפות גב אחוריות עדינות(לאחר השליש הראשון)
  • שרירי ליבה מיוצבים
  • מתיחות צדדיות וכל שאר התנוחות המעודדות אורך לעמוד השדרה, חיזוק הרגליים ופתיחת המותניים.

עכשיו הגיע הזמן לנשום. באופן עמוק ותודעתי.

כשרובנו חושבות על יוגה אנו רואות בדרך כלל מישהי שעומדת על רגל אחת. אך האם ידעת כי ביוגה אחד מכלי המפתח החשובים האחרים שאנו מלמדים הוא נשימה מחוברת לתודעה?

כפי שציינתי קודם לכן, אחת מנקודות המפתח לעבור כל סוג של תרגול בזמן שאת בהריון, זה הקשבה לגופך.

ובכן, מה אם הייתי אומרת לך שכדי לצאת מהראש שלך לתוך גופך האינטואיטיבי – במיוחד עבור רובנו עם מוחות פעילים מאד, עליכן להעביר "אנרגיה עומדת" בגופכם הנגרמת כתוצאה ממתח, וכי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת הייתה לשלב תרגול יוגה ותרול נשימה עמוקה ומודעת.

התנועה הגופנית מרעידה את גופך כדי לשחרר אנרגיה כלואה, ואז הנשימה היא זו שמעבירה אותה החוצה.

מה שנותר לנו הוא גוף – המקדש שלנו – נקי וברור. ומה קורה כאשר גופנו נקי וצלול? אנחנו יכולות לשמוע אותו כשהוא מדבר אתנו, ומה יש בגופנו? התינוקות שלנו.

 

אז לאלו מכם אימהות או בקרוב להיות כאלו, מבחינה הוליסטית אם תשמרי על עצמך – ואני מתכוונת לנשור מהמחשבה העמוסה, העמוסה שלך ולגופך האינטואיטיבי; ולהקשיב, להרגיש, לנוע ולחיות מהמרחב הזה – את דואגת לתינוק שלך.

מה עם הלידה?

ובכן מהניסיון שלי זה שוב יכול להיות מוסבר במילים פשוטות מאוד. קחי את זה לאט. סמכי על האינטואיציה שלך.

ליין מוצרי הטיפוח לאימהות של Palmer's מתיישר באופן מושלם עם אורח חיי ההוליסטי והאמונות שלי. השתמשתי ואהבתי את מוצרי הטיפוח לאימהות של פורמולת חמאת הקקאו של Palmer's לאורך כל ההיריון והלידה שלי שסייעו בהפחתת כל מתח שהיה לי סביב סימני מתיחה.

להיות מסוגל לחלוק את אהבתי ליוגה, עבודות נשימה ולהיות אמא זו חוויה אמיתית של תחושה-טובה, שבה אני מעבירה את מה שלמדתי לאימהות אחרות או בקרוב להיות אימהות שם בחוץ.

תחליב עיסוי לסימני מתיחה

Specifically to help prevent and help reduce the appearance of stretch marks

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן